Cum pot reveni în formă după ce am avut un copil?

Orice proaspătă mămică își dorește sa revină la forma dinaintea sarcinii într-un timp cat mai scurt si prin metode cat mai simple si eficiente.

Revenind la forma inițială

Cea mai bună modalitate de a reveni la forma inițială a corpului este cu o combinație între alimentație sănătoasă și exerciții fizice. Însă, este recomandat sa nu începi exercițiile fizice până la cel puțin 6 săptămâni după naștere (12 săptămâni dacă ați făcut cezariană). De asemenea, verifică cu medicul dacă ești pregătită fizic să începi sa faci mișcare susținut, înainte de a începe un antrenament.

Odată ce ai totul clar, ia lucrurile ușor. Trebuie sa știi că corpul tău a produs un hormon special atunci când ai rămas însărcinată. Acest lucru a relaxat ligamentele și articulațiile mai mult decât de obicei, pentru a permite copilului să crească, iar zona pelviană s-a pregătit astfel pentru naștere. Probabil că mai ai o parte din hormon în sistem, așa că vei fi mai predispusa la accidentări dacă ești prea energică, prea curând.

  • Începe cu mersul ușor, aplicând un pic de viteză după câteva sesiuni.
  • Odată ce medicul iți spune că este în regulă, poți încerca exerciții ușoare in aer liber, dansul în casă, o plimbare cu un ritm mai rapid sau înotul.
  • Unele mămici chiar își folosesc copilul ca parte a rutinei lor de exerciții fizice.

Iți poți propune sa introduci treptat cate 10 minute de exerciții fizice în rutina ta zilnica, lucrând până la 30 de minute, de trei ori pe săptămână. Dar întotdeauna amintește-ti să iți asculți corpul!

O dietă sănătoasă

Înainte de orice, trebuie să te asiguri că vei obține nutrienții potriviți din alimentație. Nevoia calorică este diferită in funcție de mai mulți factori si anume: de cat timp ai născut, vârsta bebelușului pentru a se estima cat lapte matern se produce, nivelul de activitate fizică pe care-l ai si rutina de somn.

Cu toate acestea, în timp ce trebuie sa ai nutrienți potriviți, iți poți menține aportul de grăsime, ceea ce poate ajuta la pierderea în greutate. Alege alimente cu conținut scăzut de grăsimi, cu conținut ridicat de fibre. Poți schimba biscuiții pentru fructe proaspete, când vine vorba de gustare. Și uite-te mai atent la ce bei, vei fi surprinsa cât de mult zahăr poate fi ascuns în băuturi.

Pierdere în greutate și exerciții fizice la alăptare

Întrucât alăptarea ajută la arderea grăsimilor stocate de sarcina, este suficient doar sa ai un program regulate de mese, sa mănânci sănătos, diversificat si echilibrat, fără a fi nevoie sa numeri fiecare calorie. Producerea a 100ml de lapte pentru bebe, consuma cca 85 calorii, si doar 500ml de lapte pe care le consuma bebe, te ajută să slăbești sănătos.

In plus, având un program regulat de mese când alăptezi, după fiecare masă, organismul descarcă in sânge hormonul oxitonică, numit si hormonul dragostei si atașamentului. Acesta pe lângă starea de bine pe care ne-o da, ajută si la reducerea in volum a uterului pană la dimensiunea dinaintea sarcinii.

Nu este o idee bună să începi dieta în acest moment. Puteți ajunge să te simți obosită dacă nu mănânci corect.

Un ultim sfat: programează exercițiile fizice după hrănirea bebelușului, astfel încât sânii să nu fie prea grei și, desigur, un sutien bun de susținere este obligatoriu dacă dorești să rămâi în formă!

0
BEBELINE

Ai nevoie de sfaturi sau informaţii personalizate despre nutriţia și dezvoltarea copilului tău sau despre produsele Milupa? Trimite-ne un mesaj, iar specialiștii noștri îţi vor răspunde!

Descoperă AICI o multitudine de răspunsuri detaliate legate de subiectele care te-ar putea interesa sau contactează-ne direct:

sună la
0800 864 587
Mesaj