Ce alimente bogate în acid folic poti consuma in sarcina

Ştii deja că acidul folic este important în prevenirea unor defecte congenitale, dar ştii şi care sunt alimentele ce reprezintă surse naturale de vitamina B9?

Ştii deja că acidul folic este important în prevenirea unor defecte congenitale, dar ştii şi care sunt alimentele ce reprezintă surse naturale de vitamina B9?

Primele 1.000 de zile, perioada dintre momentul concepţiei şi cea de-a doua zi de naştere a puiuţului tău, sunt cele mai importante pentru sănătatea sa pe termen lung. Nutriţia pe care ţi-o oferi ţie în timpul sarcinii şi alăptării, dar şi cea pe care i-o oferi lui după ce începi diversificarea, îi va influenţa sănătatea pentru toată viaţa.

O nutriţie precis adaptată nevoilor sale din fiecare etapă de creştere reprezintă cheia unei dezvoltări armonioase atât fizice cât şi mentale. Deşi în perioada de dinaintea concepţiei şi în primele 12 săptămâni de sarcină, nutriţia mamei este cea care trebuie să fie precis adaptată nevoilor puiuţului, efectele acesteia asupra sănătăţii celui mic sunt dintre cele mai importante.

Acidul folic, cunoscut şi sub numele de Vitamina B9, este cel mai important nutrient ce trebuie inclus în alimentaţia din săptămânile de până la momentul concepţiei şi în primele 12 săptămâni de sarcină. Viitoarele mămici au nevoie de mai mult acid folic în primele săptămâni de sarcină pentru a reduce riscul apariţiei defectelor congenitale de tub neural, inclusiv palatoschizis, spina bifidă sau leziuni ale creierului.

E important să discuţi cu medicul tău despre suplimentele de acid folic pe care ar trebui să le iei în timpul sarcinii dar şi să pui mereu pe lista de cumpărături alimentele ce reprezintă surse naturale de vitamina B9. Acestea îţi vor oferi o parte din acidul folic necesar în dietă dar şi alte vitamine şi minerale benefice.

Pepene galben – Alimente bogate in acid folic / vitamina B9

Pe lângă conţinutul ridicat de acid folic, pepenele galben are şi alte beneficii. Previne retenţia de apă din perioada sarcinii şi ajută la eliminarea excesului de sodiu din organism.

Avocado – Alimente bogate in acid folic / vitamina B9

Şi dacă n-ar conţine acid folic, tot ar trebui să se găsească mereu în casa ta. Acesta e bogat şi în fibre şi acizi graşi benefici.

Sparanghel – Alimente bogate in acid folic / vitamina B9

Această legumă merită mai multă atenţie decât primeşte acum. 100g de sparanghel oferă peste 30% din doza zilnică necesară de acid folic.
În plus, conţine magneziu şi multe vitamine.

Seminţe de floarea soarelui – Alimente bogate in acid folic / vitamina B9

Conţin o cantitate mare de acid folic şi reprezintă şi o gustare sănătoasă. Pot fi adăugate în salate şi iaurt sau presărate peste mierea pusă pe o felie de pâine cu unt. Seminţele de floarea soarelui sunt şi o sursă bună de potasiu, fier şi magneziu, alte elemente de care ai nevoie în timpul sarcinii.

Răsfaţă-te zilnic cu gustări sănătoase şi delicioase pentru a construi sănătatea lui bebe din primele 1.000 de zile!

1
BEBELINE

Ai nevoie de sfaturi sau informaţii personalizate despre nutriţia și dezvoltarea copilului tău sau despre produsele Milupa? Trimite-ne un mesaj, iar specialiștii noștri îţi vor răspunde!

Descoperă AICI o multitudine de răspunsuri detaliate legate de subiectele care te-ar putea interesa sau contactează-ne direct:

sună la
0800 864 587
Mesaj